tel. +48 71 327 07 00,  fax: +48 71 327 08 00
Copyright © 2012 Radiotechnika Marketing

SYSTEMY CHŁODZENIA SILNIKÓW POJAZDÓW WOJSKOWYCH

Radiotechnika Marketing Sp. z o.o. reprezentując od 2005r. AMETEK Aircontrol Technologies w Polsce proponuje swoim klientom dedykowane systemy chłodzenia do silników spalinowych i elektrycznych.

Aplikacje dla przemysłu wojskowego

Elementem, który zapewnia optymalne warunki pracy silnika pojazdu jest system chłodzenia. Składa się on zwykle z chłodnicy powietrza, oleju, płynu hydraulicznego i klimatyzacji. Lata doświadczeń firmy AMETEK Aircontrol Technologies w dziedzinie systemów chłodzących pozwoliły jej wypracować najefektywniejsze na rynku rozwiązania w tej dziedzinie. O poziomie zaawansowania technologicznego proponowanych rozwiązań i ich efektywności cenowej świadczy ilość wdrożonych systemów przez największych producentów pojazdów wojskowych na świecie. Firma projektuje i wykonuje kompletne systemy chłodzące do nowoprojektowanych i modernizowanych pojazdów.


Układ chłodzenia do czołgu T-72
 

Medium chłodzone 1:

Woda/glikol

Medium chłodzone 2:

Powietrze turbosprężarki

Medium chłodzone 3:

Olej przekładniowy

Medium chłodzone 4:

Olej hydrauliczny

Wydajność chłodzenia:

750kW

Temperatura pracy:

-40°C do +40°C

Wymiary:

1982 mm x 1007 mm x 730 mm

Waga:

500kg



Układ chłodzenia do KTO Rosomak
 

Medium chłodzone 1:

Woda/glikol

Medium chłodzone 2:

Olej hydrauliczny

Medium chłodzone 3:

Płyn klimatyzacji

Wydajność chłodzenia:

350kW

Temperatura pracy:

-40°C do +49°C

Wymiary:

1060 mm x 940 mm x 640 mm

Waga:

204kg



Układ chłodzenia do pojazdu 4x4
 

Medium chłodzone 1:

Woda/glikol

Medium chłodzone 2:

Powietrze turbosprężarki

Medium chłodzone 3:

Olej hydrauliczny

Medium chłodzone 4:

Płyn klimatyzacji

Wydajność chłodzenia:

165kW

Temperatura pracy:

-40°C do +40°C

Wymiary:

950 mm x 950 mm x 750 mm

Waga:

137kg



Budowane przez firmę systemy chłodzenia wykorzystują wentylatory serii MP4. Są to wyroby opracowane Zostały one opracowane w celu osiągania wysokiej wydajności przy minimalnym zużyciu energii. Łopatki wentylatorów są wykonane z aluminium, ich ukształtowanie zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń a tym samym spadkowi wydajności. Dzięki tym cechom wentylatory te są szczególnie predysponowane do pracy w środowisku o wysokim stopniu zanieczyszczeń stałych.

Elementem, który zapewnia optymalne warunki pracy silnika pojazdu jest system chłodzenia. Składa się on zwykle z chłodnicy powietrza, oleju, płynu hydraulicznego i klimatyzacji. Lata doświadczeń firmy AMETEK Aircontrol Technologies w dziedzinie systemów chłodzących pozwoliły jej wypracować najefektywniejsze na rynku rozwiązania w tej dziedzinie. O poziomie zaawansowania technologicznego proponowanych rozwiązań i ich efektywności cenowej świadczy ilość wdrożonych systemów przez największych producentów pojazdów wojskowych na świecie. Firma projektuje i wykonuje kompletne systemy chłodzące do nowoprojektowanych i modernizowanych pojazdów.


 
305 MP4

Przepływ powietrza od 1.53/s do 4.25m3/s

380 MP4
Przepływ powietrza od 2.5m3 do 7m3/s

475 MP4
Przepływ powietrza od 3.5m3/s do 11m3/s

Aplikacje dla przemysłu kolejowego

AMETEK Aircontrol Technologies wykonuje również kompletne systemy chłodzące dla przemysłu kolejowego. Poza aplikacjami dla nowoprojektowanych lokomotyw firma specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań do modernizacji istniejących pojazdów. Charakteryzują się one pełną zgodnością mechaniczną (tzw. form-fit function) pozwalającą zamontować nowy blok chłodzący w miejsce oryginalnego i uzyskanymi bardzo wysokimi parametrami chłodzenia.

Moduł chłodzący transformatora lokomotywy elektrycznej
 

Moc chłodząca:

143kW

Temperatura pracy:

-25°C do +40°C

Wymiary modułu:

2600 mm x 1415 mm x 760 mm



Moduł chłodzący konwerter lokomotywy elektrycznej
 

Moc chłodząca:

121kW

Temperatura pracy:

-25°C do +40°C

Wymiary modułu:

2600 mm x 1415 mm x 760 mm





Chłodzenie silnika diesla lokomotywy spalinowej
 

Niskoprofilowy wentylator osiowy o wysokiej wydajności:

Ø1473 mm (58”)

Wydajność:

35.4 m3/s @ 750 Pa (75,000 CFM @ 3.0 in H2O)

Moc silnika:

55 kW (75 Hp)

Zasilanie:

445V, 3ph, 133Hz