Ogólne Warunki Sprzedaży Radiotechnika Marketing sp z o.o.

Ogólne Warunki SprzedażyRadiotechnika Marketing sp. z o.o.


1.Definicje.
OWS - Ogólne Warunki Sprzedaży, określające zasady zawierania umów sprzedaży Wyrobów, których sprzedawcą jest Radiotechnika Marketing Sp. z o. o., zwana dalej Dostawcą.
Dostawca - Radiotechnika Marketing sp. z o.o., ul. Fabryczna 20, Pietrzykowice, 55-080 Kąty Wrocławskie, NIP: 898-001-68-23, REGON: 930090316 KRS: 0000081342
Kupujący - osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca z Dostawcą umowę bezpośrednio związaną działalnością gospodarczą Kupującego,
Termin płatności – dzień niebędący sobotą ani dniem wolnym od pracy poprzedzający dzień, w którym należność za Wyrób staje się wymagalna.
Wyrób - przedmiot materialny lub usługa, które mogą być przedmiotem ofertowania/obrotu. Sprzedaż wytworów intelektualnych nie podlega niniejszym OWS i wymaga oddzielnych ustaleń.
Zamówienie - oferta zakupu lub dostawy Wyrobów złożona przez Kupującego dostarczona osobiście, listownie, kurierem, faksem lub e–mailem, zawierająca co najmniej: nazwę i ilość zamawianego Wyrobu, cenę jednostkową, dane Kupującego niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane o firmie, dane teleadresowe do kontaktu, sposób, termin i miejsce odbioru zamawianych Wyrobów.
Umowa - dowolna umowa sprzedaży lub dostawy Wyrobów Dostawcy do Kupującego.Dostawca prowadzi sprzedaż Wyrobów przeznaczonych wyłącznie na cele o charakterze zawodowym, wynikającym w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Kupującego działalności gospodarczej. Dostawca nie prowadzi sprzedaży do osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Dostawca nie prowadzi sprzedaży na cele o charakterze niezawodowym, niewynikające w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Kupującego działalności gospodarczej. Poprzez zawarcie Umowy z Dostawcą Kupujący potwierdza, że jest ona bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą Kupującego i ma dla niego charakter zawodowy.
Potwierdzenie Zamówienia - oświadczenie Dostawcy w formie dokumentowej pod rygorem nieważności o przyjęciu Zamówienia, złożone Kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem co najmniej ceny i ilości Wyrobu, sumarycznej wartości zamówionych Wyrobów, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności. Z uwagi na charakter Wyrobu oraz surowców wykorzystywanych przy jego produkcji termin realizacji Zamówienia może nie być możliwy do określenia w Potwierdzeniu Zamówienia lub wskazany w Potwierdzeniu Zamówienia termin może ulegać zmianie w późniejszym czasie, przy czym nie wpływa to na ważność tego potwierdzenia; w takiej sytuacji termin realizacji Zamówienia zostanie wskazany Kupującemu na zasadach określonych w pkt 2.7.
Siła wyższa – oznacza wszelkie okoliczności lub zdarzenia, na które Dostawca nie ma racjonalnego wpływu, bez względu na to czy były one możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy, z powodu, których niemożliwe jest podnoszenie wobec Dostawcy uzasadnionego żądania o realizację jego zobowiązań, w szczególności klęski żywiołowe, pożary, eksplozje, wysokie temperatury, mrozy, strajki, spory pracownicze, działania wojenne, brak surowców, epidemie, problemy z transportem, zakaz importu i/lub eksportu, wstrzymanie transferu dewiz, środki podjęte przez organy rządowe, awarie w połączeniach komunikacyjnych i awarie zasilania, przerwy w działalności Dostawcy lub magazynów i produkcji Dostawcy. Siła wyższa po stronie dostawców Dostawcy będzie również oznaczać działanie Siły wyższej po stronie Dostawcy.
Karta Gwarancyjna – dokument określający warunki na jakich udzielono gwarancji.
Gwarant – strona udzielająca gwarancji.
Dokumentacja Eksploatacyjna – dokumentacja zawierająca informacje dotyczące prawidłowej obsługi/eksploatacji Wyrobu, a w szczególności Instrukcja Obsługi, Instrukcja Eksploatacyjna, Książka Urządzenia, Instrukcja Obsługiwania Technicznego, karta techniczna, folder, itp.
Oferta – propozycja współpracy zawierająca istotne ustalenia tej współpracy składana Kupującemu przez Dostawcę dostarczona osobiście, listownie, kurierem, faksem lub e–mailem. Podane w Ofercie ceny oraz terminy dostaw uwzględniają aktualną sytuację rynkową i możliwości Dostawcy, co oznacza, że są aktualne na moment sporządzenia Oferty, w oparciu o stany magazynowe i dostępność Wyrobów (i/lub surowców, komponentów do Wyrobów), ilość zamawianych Wyrobów, a także dostępne dla danego Klienta rabaty na poszczególne Wyroby, oraz mogą ulec zmianie w dacie otrzymania przez Klienta Potwierdzenia Zamówienia.
Przesyłka o Standardowych Gabarytach – przesyłka, której wymiary nie przekraczają 1,2 m (długość) x 0,7 m (szerokość) x 0,6 m (wysokość).
Producent - to każda osoba fizyczna lub prawna, która wytwarza produkt lub która zleca zaprojektowanie lub wytworzenie produktu i oferuje ten produkt pod własną nazwą lub znakiem towarowym.
Towary Strategiczne – towary, technologie, oprogramowanie oraz inne produkty, które podlegają regulacjom prawnym w zakresie kontroli obrotu, sklasyfikowane jako uzbrojenie lub towar podwójnego zastosowania, których obrót regulowany jest następującymi aktami prawnymi:

  • Ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa,
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/821 z dnia 20 maja 2021 r. ustanawiające unijny system kontroli wywozu, pośrednictwa, pomocy technicznej, tranzytu i transferu produktów podwójnego zastosowania.
  • Sankcje – wszelkie ograniczenia, embarga, zakazy, oraz inne środki nałożone przez rządy, organizacje międzynarodowe, w tym Unia Europejska, Organizacja Narodów Zjednoczonych oraz inne właściwe organy, dotyczące handlu, transferu, eksportu, importu, finansów oraz działalności gospodarczej.

RP – Rzeczpospolita Polska.
Informacje poufne – wszelkie informacje, materiały i dokumenty, w tym wszelkie dane techniczne, technologiczne, organizacyjne, prawne, gospodarcze, tajemnice handlowe, biznes plany, wyniki badań rynkowych, inne informacje na temat Dostawcy i/lub jego klientów, dostawców, produktów, zasad ustalania cen i sposobów prowadzenia przedsiębiorstwa Dostawcy, uzyskane przy zawarciu i wykonywaniu Umowy, niezależnie od formy ich utrwalenia (forma pisemna, dokumentowa lub na innym nośniku) oraz niezależnie od tego, czy będą one miały postać materialną lub niematerialną; Informacje Poufne stanową również wszelkie informacje dotyczące Wyrobów Dostawcy, w tym metod produkcji, kwestii technicznych, wynalazków, danych handlowych, jak również wzory oraz rysunki techniczne Wyrobów i procesów produkcyjnych, funkcje, procesy, tajemnice handlowe, patenty, wynalazki, odkrycia, know-how i prawa własności intelektualnej.
2. Zawarcie Umowy.
2.1.Warunkiem skutecznego zawarcia Umowy jest złożenie Zamówienia przez Kupującego oraz Potwierdzenie Zamówienia przez Dostawcę (możliwe również e-mailem, faksem) lub poinformowanie o przystąpieniu Dostawcy do realizacji zamówienia. Niezależnie od charakteru łączących strony stosunków, złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże Dostawcy, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia.
2.2.Dostawca każdorazowo uprawniony jest do odmowy przyjęcia Zamówienia do realizacji.
2.3.W przypadku, gdy składającym Zamówienie jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, w Zamówieniu winna nadto zostać wskazana osoba fizyczna reprezentująca i upoważniona do działania w imieniu Kupującego we wszelkich bieżących sprawach wynikających lub związanych z zawarciem lub wykonaniem Umowy, a w szczególności uzupełnienia, ograniczenia, rozszerzenia, zmiany lub w inny sposób modyfikacji zamówienia, negocjowania cen Wyrobów lub negocjowania warunków dostaw, zgłaszania reklamacji, podpisywania dokumentów, w tym odbioru i podpisywania faktur VAT. Przy składaniu Zamówienia Klient będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej zobowiązany jest przedłożyć pełnomocnictwo udzielone wskazanej przez siebie osobie fizycznej upoważniające do działania w zakresie opisanym w zdaniu poprzednim.
2.4.Dostawca potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji w formie dokumentowej (możliwe również e-mailem, faksem). Z zastrzeżeniem postanowień pkt. 2.7 poniżej, w Potwierdzeniu Zamówienia Dostawca podaje w szczególności asortyment Wyrobów, ich ilość, termin i miejsce odbioru/dostawy, cenę, formę i termin płatności.
2.5.Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji Dostawca przesyła do osoby składającej Zamówienie lub osoby przez nią upoważnionej w rozumieniu pkt. 2.3 powyżej.
2.6.Z zastrzeżeniem postanowień pkt. 2.7 oraz 3.11. poniżej, Umowę uznaje się za zawartą z datą otrzymania przez Kupującego Potwierdzenia Zamówienia od Dostawcy albo datą przystąpienia Dostawcy do realizacji Zamówienia.
2.7.Jeżeli realizacja złożonego Zamówienia nie będzie możliwa, w szczególności w odniesieniu do objętego zamówieniem asortymentu Wyrobów lub jego ilości, jakości, lub proponowanego terminu lub miejsca odbioru/dostawy, a Kupujący nie zastrzegł, że zamówienie może być przyjęte jedynie bez zastrzeżeń, Dostawca w Potwierdzeniu Zamówienia przedstawi możliwy zakres, sposób lub najbliższy możliwy termin realizacji Zamówienia. Tak ustalony sposób lub termin realizacji zamówienia jest wiążący dla Stron, o ile Kupujący nie zgłosi rezygnacji w formie pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej ze złożonego zamówienia najdalej w terminie trzech dni roboczych od daty otrzymania Potwierdzenia Zamówienia. W odniesieniu do Zamówień, których termin realizacji nie był możliwy do określenia w Potwierdzeniu Zamówienia, termin realizacji Zamówienia zostanie wskazany Kupującemu przez Dostawcę w późniejszym terminie i może on ulegać dalszej zmianie; wskazany przez Dostawcę termin realizacji Zamówienia (oraz zmieniony termin realizacji Zamówienia) jest dla Kupującego wiążący, a Kupujący nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy (rezygnacji z Zamówienia) z powołaniem się na tą okoliczność jako przyczynę odstąpienia od Umowy.
2.8.W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Dostawcy, a dotyczących Producenta oferowanych do sprzedaży Wyrobów lub komponentów do Wyrobów, Dostawca nie będzie mógł wykonać Umowy w całości lub w części, przysługiwać mu będzie w terminie trzech miesięcy od zawarcia Umowy prawo odstąpienia od niej w całości lub w części. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną powstałą przez to szkodę.
2.9.Jeżeli niespełnienie w całości lub w części świadczenia przez Dostawcę nastąpiło wskutek Siły wyższej (o czym druga Strona została niezwłocznie poinformowana), Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy. Ponadto, Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w realizacji całości lub części Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Kupującego, a termin realizacji Zamówienia ulega przedłużeniu o czas opóźnienia.
2.10.Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków anulowania zamówienia z Dostawcą. Dostawca zastrzega sobie prawo do zatrzymania wpłaconej przez Kupującego zaliczki oraz obciążenia Kupującego odszkodowaniem.
2.11.Art.66[1] § 1-3 Kodeksu cywilnego nie stosuje się do umów sprzedaży Wyrobów, których sprzedawcą jest Dostawca.
3.Ceny, warunki dostawy i pakowania, fakturowanie i forma rozliczeń.
3.1.Cena Wyrobów ustalana jest ostatecznie w Potwierdzeniu zamówienia.
3.2.Ustalone/wynegocjowane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) zgodnie z zasadami i stawką obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego.
3.3.Dla Kupujących rozliczających się w PLN ceny w walucie obcej będą przeliczane na złotówki po kursie sprzedaży NBP obowiązującym w dniu dokonania sprzedaży lub wystawienia faktury, którekolwiek z tych wydarzeń wystąpi wcześniej.
3.4.Z zastrzeżeniem postanowień pkt. 3.11. poniżej Terminy realizacji biegną od momentu otrzymania zamówienia od Kupującego pod warunkiem, że jest ono zgodne z Ofertą złożoną przez Dostawcę. W przypadku sytuacji opisanej w pkt 3.11. Terminy realizacji biegną od momentu otrzymania przez Dostawcę zapłaty całkowitej kwoty zaliczki określonej na dokumencie proforma przesłanym przez Dostawcę Kupującemu.
3.5.Podane w Ofercie ceny oraz terminy dostaw uwzględniają aktualną sytuację rynkową i możliwości Dostawcy, co oznacza, że są aktualne na moment sporządzenia tego dokumentu, w oparciu o stany magazynowe i dostępność Wyrobów (i/lub surowców, komponentów do Wyrobów), ilość zamawianych Wyrobów, a także dostępne dla danego Klienta rabaty na poszczególne Wyroby, i mogą ulec zmianie w dacie otrzymania przez Klienta Potwierdzenia.
3.6.Przy braku odmiennych uzgodnień obowiązują następujące zasady wysyłki wg INCOTERMS 2020.
3.7.Realizacja wysyłek na terenie RP o wartości netto od 1500 PLN lub 400 EUR (dla Kupujących rozliczających się w EUR) odbywa się na koszt Dostawcy na warunkach CIP – CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (przewóz i ubezpieczenie opłacone przez Dostawcę do lokalizacji wskazanej przez Kupującego). Dostawca obowiązany jest dostarczyć Wyrób do przewoźnika lub innej osoby wyznaczonej przez Kupującego w określonym miejscu na terenie RP. Dostawca zawiera umowę przewozu i ubezpieczenia wysyłki. Niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia Wyrobów oraz korzyści i ciężary związane z Wyrobami przenoszone na Kupującego w momencie przekazania Wyrobu przez Dostawcę przewoźnikowi.
3.8.Realizacja wysyłek o wartości netto poniżej 1500 PLN lub 400 EUR (dla Kupujących rozliczających się w EUR) odbywa się na koszt Kupującego na warunkach EXW - EX WORKS Dostawca. Dostawca obowiązany jest pozostawić Wyrób do dyspozycji Kupującego w swoim magazynie w określonym czasie. Kupujący może sam odebrać przygotowany dla niego Wyrób, przysłać przewoźnika po odbiór przygotowanego dla Kupującego Wyrobu lub zlecić wysyłkę Dostawcy wskazanym przez Kupującego przewoźnikiem (na numer konta Kupującego we wskazanej firmie kurierskiej), bądź przewoźnikiem wybranym na zlecenie Kupującego i w jego imieniu przez Dostawcę za dodatkową opłatą w wysokości 20 PLN lub 5 EUR netto (dla Kupujących rozliczających się w EUR) wpisaną na fakturze jako usługa transportowa (opłata dotyczy wyłącznie Przesyłek o Standardowych Gabarytach). Niezależnie od sposobu wyboru przewoźnika i podmiotu, który dokonał tego wyboru, niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia Wyrobów oraz korzyści i ciężary związane z Wyrobami przenoszone są na Kupującego w momencie pozostawienia Wyrobu przygotowanego do odbioru do dyspozycji Kupującego w magazynie Dostawcy lub przekazania Wyrobu przez Dostawcę któremukolwiek z przewoźników wymienionych w zdaniu poprzednim.
3.9.Przy realizacji wysyłek poza granice RP, jak również transportu przesyłek innych niż o Standardowych Gabarytach, kwestie związane z kosztami wydania Wyrobów będą ustalane indywidualnie i przekazane Kupującemu w Potwierdzeniu Zamówienia.
3.10.Jeśli nie uzgodniono inaczej Wyroby pakowane są w standardowe opakowanie Dostawcy.
3.11.Dostawca może w Potwierdzeniu Zamówienia uzależnić realizację zamówienia m.in. od uprzedniej wpłaty zaliczki w określonej kwocie lub wyrażonej procentem wartości zamówienia. W takim przypadku Umowę uznaje się za zawartą z datą otrzymania przez Kupującego Potwierdzenia Zamówienia od Dostawcy albo datą przystąpienia Dostawcy do realizacji Zamówienia, pod warunkiem uprzedniego otrzymania przez Dostawcę zapłaty całkowitej kwoty zaliczki określonej na dokumencie (proforma lub inny) przesłanym przez Dostawcę Kupującemu. W opisanym powyżej przypadku terminy realizacji Zamówienia (wskazane w Potwierdzeniu Zamówienia lub w późniejszym potwierdzeniu przesłanym Kupującemu przez Dostawcę) biegną od dnia wpływu zaliczki w całości na rachunek bankowy Dostawcy.
3.12.Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży Wyrobu w Terminie płatności wskazanym w Potwierdzeniu Zamówienia i równocześnie na fakturze.
3.13.Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Dostawcy, podanym na fakturze.
3.14.W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w terminie, Dostawca jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych za każdy dzień opóźnienia, a także żądania przedpłaty na Wyroby z przyjętych już do realizacji następnych zamówień.
3.15.Nieuregulowanie przez Kupującego na rzecz Dostawcy w terminie (wskazanym w fakturze VAT/zaliczkowej lub w dokumencie proforma lub w terminie uzgodnionym przez strony w inny sposób) jakiejkolwiek należności upoważnia Dostawcę do przerwania dostaw Wyrobów objętych danym Zamówieniem i wstrzymania realizacji innych już przyjętych Zamówień, bez ponoszenia odpowiedzialności za niewykonanie Umowy. Wznowienie dostaw Wyrobów i/lub przystąpienie do realizacji innych Zamówień nastąpi niezwłocznie po wpływie zaległych płatności na rachunek bankowy Dostawcy, a termin realizacji Zamówienia ulega przedłużeniu o czas opóźnienia Kupującego w płatności. Ponadto, Dostawca może uzależnić wykonanie nowego Zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia Kupującego.
3.16.Jeżeli strony nie postanowią inaczej zapłata za zamówiony Wyrób realizowana jest bez potrąceń i kompensat roszczeń wzajemnych.
3.17.Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za Wyrób w ustalonym terminie.
4.Zastrzeżenie własności, dostawy i odbiór.
4.1.Dostawca zastrzega sobie prawo własności sprzedanego Wyrobu, co ma taki skutek, iż Dostawca jest właścicielem Wyrobu do chwili pełnego zapłacenia należności za odebrany Wyrób oraz innych należności wynikających z Umowy.
4.2.Z chwilą wszczęcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego w stosunku do Kupującego jest on zobowiązany oznaczyć Wyrób w sposób wskazujący istnienie zastrzeżenia
prawa własności na rzecz Dostawcy. W przypadku próby zajęcia lub zajęcia Wyrobu stanowiącego własność Dostawcy w toku postępowania egzekucyjnego lub podobnego skierowanego do majątku Kupującego, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować Dostawcę o tym fakcie oraz współdziałać przy realizacji jego praw względem podmiotu dokonującego zajęcia Wyrobu w ramach wszelkich dostępnych środków. Kupujący na żądanie Dostawcy jest zobowiązany przekazać niezwłocznie wszelkie informacje o tym gdzie są przechowywane Wyroby objęte zastrzeżeniem własności.
4.3.Dostawa wykonana do 3 dni roboczych przed terminem wskazanym w Potwierdzeniu zamówienia uważana jest za dokonaną w terminie.
4.4.Jeżeli dostawa Wyrobu opóźnia się z przyczyn, za które Kupujący ponosi odpowiedzialność, od dnia oznaczonego jako termin realizacji zamówienia Kupujący ponosi Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Wyrobów.
4.5.Uszkodzenia przesyłki z Wyrobami dające się z zewnątrz zauważyć, również brak kompletu paczek w przesyłce lub brak ilościowy Wyrobów w paczce wynikający z uszkodzenia opakowania, gdzie płatnikiem oraz zleceniodawcą usługi dostawy jest Dostawca, Kupujący zobowiązany jest zgłosić kurierowi w momencie odbioru dostawy, sporządzając z kurierem protokół uszkodzeń/braków i w ciągu 48 godzin od momentu sporządzenia protokołu, protokół ten wraz z informacją o zastrzeżeniach przesłać na następujący adres Dostawcy: office@radiotechnika.com.pl Kupujący zobowiązany jest również niezwłocznie po odbiorze dostawy zweryfikować zawartość przesyłki z Wyrobami i w ciągu 48 godzin od momentu odbioru dostawy, zgłosić na ww. adres kontaktowy Dostawcy istniejące uszkodzenia wraz ze zdjęciami. Zgłoszenie po tym terminie powoduje wygaśnięcie roszczeń Kupującego wobec Dostawcy z opisanego powyżej tytułu. Jeżeli płatnikiem oraz zleceniodawcą usługi dostawy jest Kupujący, po stronie Kupującego jest zgłaszanie reklamacji bezpośrednio do firmy realizującej usługę dostawy.
5.Gwarancja i rękojmia.
5.1.Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową (rękojmia za wady) niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
5.2.Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
5.3.Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
5.4.Jeżeli Dostawca udziela Kupującemu gwarancji to potwierdzeniem tego jest informacja zawarta na fakturze sprzedaży w formie okresu gwarancji, wyrażonym ilością miesięcy liczoną od daty sprzedaży Wyrobu wskazanej na fakturze. Jeśli okres gwarancji dla danego Wyrobu nie jest
określony na fakturze sprzedaży oznacza to, że gwarancja dla tego Wyrobu nie jest udzielona. Jeżeli dla wyrobu, dla którego udzielona jest gwarancja i wydana jest również Karta Gwarancyjna to obowiązujące są wyłącznie warunki gwarancji zapisane w Karcie Gwarancyjnej, a w pozostałych przypadkach obowiązujące są warunki gwarancji zapisane w niniejszych OWS.
5.5.Wady sprzedanych Wyrobów objęte są rękojmią (niezgodność rzeczy sprzedanej z umową), której okres wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży wskazanej na fakturze sprzedaży.
5.6.Gwarancja i rękojmia obejmują jedynie wady fizyczne wynikłe z przyczyn tkwiących w Wyrobie używanym zgodnie z jego przeznaczeniem i zasadami określonymi w Dokumentacji Eksploatacyjnej.
5.7.Gwarancja i rękojmia nie obejmują w szczególności:
a)wad powstałych w wyniku działania Siły Wyższej, zdarzeń losowych (np. uszkodzenia mechaniczne, przedostanie się do Wyrobu zanieczyszczeń lub ciał obcych, do których doszło z przyczyn zewnętrznych), wad wynikłych z uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych oraz powstałych na skutek działania sił zewnętrznych (wyładowania atmosferyczne, skoki napięcia) oraz działań lub zaniechań Kupującego lub osób, za które Kupujący odpowiada;
b)wykonania czynności, które zgodnie z Dokumentacją Eksploatacyjną powinny być wykonywane przez użytkownika lub na jego koszt, takich jak np. wymiana akcesoriów podlegających okresowej wymianie oraz wad wynikłych z niewykonania lub nienależytego wykonania czynności, o których mowa w niniejszym podpunkcie;
c)wad powstałych w wyniku używania Wyrobu w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub Dokumentacją Eksploatacyjną, w tym wad powstałych w wyniku: niezgodnego z przeznaczeniem lub Dokumentacją Eksploatacyjną przechowywania, instalacji niezgodnej z Dokumentacją Eksploatacyjną, niedokonania wymaganych przeglądów, niezgodnej z Dokumentacją Eksploatacyjną konserwacji, używania niezgodnych z Dokumentacją Eksploatacyjną materiałów eksploatacyjnych;
d)wad wynikłych z samowolnych adaptacji, przeróbek, uszkodzenia tabliczki znamionowej z numerem seryjnym Wyrobu, naruszenia plomb lub innych zabezpieczeń Wyrobu lub jego części oraz innych nieautoryzowanych ingerencji w Wyrób niezgodnych z Dokumentacją Eksploatacyjną.
5.8.W ramach udzielonej gwarancji lub rękojmi, Kupującemu przysługuje prawo do:
a)bezpłatnej naprawy Wyrobu lub
b)jeśli wady nie można usunąć, lub koszty związane z naprawą są niewspółmierne (istotna naprawa w rozumieniu pkt 5.10.) do ceny zakupu Wyrobu, wówczas Dostawca według swego wyboru, dokona wymiany Wyrobu lub jego części na wolny od wad albo zwrotu całości lub odpowiedniej części ceny zakupu Wyrobu, co nastąpi niezwłocznie od daty, w której reklamacja została uznana (o czym Kupujący zostanie powiadomiony e-mailem).
5.9.Za dzień przekazania Wyrobu wolnego od wad lub Wyrobu naprawionego przyjmuje się datę wydania Wyrobu Kupującemu.
5.10.Dla potrzeb niniejszych warunków przyjmuje się, że istotna naprawa jest to naprawa, której koszt stanowi więcej niż 40% ceny sprzedaży Wyrobu (określonej na fakturze VAT stanowiącej podstawę nabycia wadliwego Wyrobu) lub też jest to naprawa, która dotyczy części, której pozostawienie w
stanie nienaprawionym pogorszy parametry funkcjonalne Wyrobu. Do kosztów naprawy zalicza się również koszty związane z weryfikacją i realizacją roszczeń Kupującego z tytułu gwarancji lub rękojmi, m.in. koszty zweryfikowania zgłoszonych przez Kupującego wad Wyrobu, w tym koszty dojazdu, demontażu rzeczy itp., koszty badań (o których jak również koszty dostarczeniem wadliwego Wyrobu do Dostawcy, o których w szczególności mowa w pkt 6.6.
5.11.W trakcie obowiązywania gwarancji i rękojmi wymienione przez serwis części oraz urządzenia stają się własnością Dostawcy.
5.12.Dostawca nie odpowiada za wady Wyrobów lub ich części objętych gwarancją Producenta i serwisowanych przez autoryzowane serwisy zewnętrzne wyszczególnione w Karcie Gwarancyjnej Producenta przekazanej Kupującemu wraz z Wyrobem.
5.13.Zasięg ochrony gwarancyjnej oraz z tytułu rękojmi obejmuje obszar RP, co oznacza, że gwarancji oraz rękojmi podlegają wyłącznie wady w Wyrobach powstałe i ujawnione na terenie RP.
5.14.Termin wykonania obowiązków gwarancyjnych (lub z tytułu rękojmi) wynosi 14 dni roboczych od daty, w której reklamacja została uznana przez Dostawcę z zastrzeżeniem, że z przyczyn niezależnych od Dostawcy termin ten może zostać przedłużony, o czym Kupujący zostanie poinformowany.
5.15.W odniesieniu do zasad nie uregulowanych w niniejszych OWS, zastosowanie mają aktualnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
6.Reklamacje – braki ilościowe oraz roszczenia z gwarancji i rękojmi z tytułu wad Wyrobów.
6.1.Z zastrzeżeniem pkt 4.5., reklamacje na braki ilościowe Wyrobów w dostawie, Kupujący zobowiązany jest zgłosić nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od momentu odbioru dostawy. Zgłoszenie po tym terminie powoduje wygaśnięcie roszczeń dotyczących niegodności ilościowych Kupującego wobec Dostawcy.
6.2.Wady Wyrobów ujawnione przed upływem okresu gwarancji lub rękojmi, Kupujący obowiązany jest zgłosić niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych po ich zauważeniu. Zgłoszenie po tym terminie powoduje wygaśnięcie roszczeń Kupującego wobec Dostawcy z tytułu gwarancji i rękojmi dotyczących tych wad.
6.3.Reklamacje na Wyroby wadliwe lub niezgodności ilościowe Kupujący zobowiązany jest zgłosić poprzez formularz on-line dostępny na stronie internetowej Dostawcy (www.radiotechnika.com.pl) lub w formie dokumentowej na adres e-mail Dostawcy (reklamacje@radiotechnika.com.pl). W każdym przypadku zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej następujące dane:
a)dane firmy zgłaszającej (nazwa, adres);
b)dane osoby kontaktowej (imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail);
c)dokument zakupu (nr faktury lub dokumentu WZ);
d)dane wyrobu (indeks, ilość niezgodna, nr seryjny);
e)tytułu z jakiego zgłaszana jest reklamacja (gwarancja lub rękojmia);
f)dane niezgodności (opis problemu, data zauważenia niezgodności, opis okoliczności użytkowania wyrobu w przypadkach innych niż niezgodności ilościowe, w przypadku widocznych wad dokumentacja zdjęciowa);
g)obraz Karty Gwarancyjnej, jeżeli do danego Wyrobu została ona wydana.
Zgłoszenia reklamacyjne niekompletne lub zgłaszane w sposób niezgodny z niniejszym punktem spowodują wydłużenie procesu reklamacji. Czas rozpatrywania reklamacji będzie liczony od momentu podania wszystkich wymienionych powyżej informacji .
6.4.Oprócz wymagań określonych w pkt. 6.3., zgłoszenie reklamacyjne może zawierać informacje takie jak:
a)żądanie reklamacyjne Kupującego (usunięcie wad, wymiana wyrobu na wolny od wad, zwrotu ceny wyrobu, usunięcie niezgodności ilościowej w dostawie). Podkreśla się, że wybór sposobu przywrócenia zgodności pozostaje po wyłącznej stronie Dostawcy;
b)dyspozycja dot. postępowania z Wyrobem wadliwym po analizie, nie kwalifikującym się do naprawy (złomowanie w Radiotechnika Marketing, odpłatny zwrot do zgłaszającego).
Jeżeli odrębna umowa między Dostawcą a Kupującym nie stanowi inaczej, w przypadku braku ww. informacji reklamacje rozpatrywane są jako zgłoszone z tytułu rękojmi oraz przyjmuje się, że Kupujący nie wymaga zwrotu Wyrobu wadliwego po analizie. Wszelkie żądania reklamacyjne Kupującego uwzględniane są na zasadach opisanych w niniejszych OWS.
6.5.Niezgodności odnoszące się nie do wszystkich typów Wyrobów w dostawie zawierającej więcej niż jeden typ Wyrobu, nie uprawniają Kupującego do składania reklamacji co do całej dostawy. Przedmiotem zgłoszenia reklamacyjnego może być wyłącznie wadliwa część Wyrobów lub wadliwy element Wyrobu.
6.6.Kupujący dostarczy Wyrób na koszt Dostawcy do siedziby Dostawcy uzgodnionym z Dostawcą środkiem transportu. Jeżeli reklamacja dotyczy Wyrobu zamontowanego już na obiekcie Kupującego, to wymontowanie tego Wyrobu z obiektu i zapakowanie go w sposób pozwalający na bezpieczny transport do Dostawcy odbędzie się na koszt i odpowiedzialność Kupującego. Zabezpieczenie reklamowanego wyrobu na czas transportu leży po stronie Kupującego i nie powinno być gorsze niż sposób pakowania Wyrobu stosowany przez Dostawcę.
6.7.Kupujący umożliwi Dostawcy zbadanie zgłoszonej reklamacji i będzie w pełni współpracować w tym zakresie. W ramach postępowania reklamacyjnego, Dostawca może powołać niezależnego rzeczoznawcę do zbadania reklamacji. W przypadku braku podstaw do uznania zgłoszonej reklamacji (w szczególności z uwagi na: niestwierdzenie wady, zaistnienie przypadku nieobjętego gwarancją lub rękojmią, upływ terminu gwarancji lub rękojmi, wygaśnięcie gwarancji lub rękojmi), Dostawca poinformuje Kupującego o nieuwzględnieniu zgłoszenia oraz uzasadni swoje stanowisko. Kupujący może zostać obciążony kosztami postępowania reklamacyjnego jeżeli reklamacja lub zgłoszone zastrzeżenie zostanie uznane za bezpodstawne w całości lub też w części.
6.8.O tym czy reklamacja została uznana czy odrzucona Kupujący zostanie powiadomiony przez Dostawcę w terminie 14 dni kalendarzowych od daty wpłynięcia prawidłowego zgłoszenia, tj.
zawierającego wszystkie informacje wymagane do rozpatrzenia zgłoszenia, ale nie wcześniej niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez Dostawcę ekspertyzy lub wyników badań.
6.9.Reklamacja, o której mowa w niniejszym paragrafie nie zawiesza obowiązku zapłaty ceny.
6.10.Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji, Kupujący obowiązany jest przechowywać reklamowane Wyroby w sposób należyty, uniemożliwiający ich dalsze uszkodzenie. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego wady jakościowej Wyrobu, Kupujący zobowiązany jest do zabezpieczenia Wyrobu w stanie nienaruszonym, w szczególności zobowiązany jest do zaniechania montowania wadliwego Wyrobu do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Dostawcę pod rygorem utraty prawa do jakichkolwiek roszczeń wobec Dostawcy.
6.11.Zwrot (przesłanie Dostawcy) wadliwych Wyrobów przez Kupującego może nastąpić tylko po wcześniejszym pisemnym uzgodnieniu z Dostawcą. Kupującemu nie przysługuje odszkodowanie za zwrot Wyrobu nieuzgodniony z Dostawcą.
6.12.Kupujący zobowiązuje się do współdziałania z Dostawcą w zakresie niezbędnym do realizacji procesu reklamacyjnego.
6.13.W odniesieniu do uznanych reklamacji związanych z dostarczeniem Wyrobów w ilości mniejszej niż określa to faktura sprzedaży, braki zostaną uzupełnione niezwłocznie po uznaniu reklamacji chyba, że z przyczyn niezależnych od Dostawcy nie będzie to możliwe, w szczególności w przypadku konieczności zamówienia brakujących Wyrobów, wówczas braki zostaną uzupełnione w terminie późniejszym, o czym Kupujący zostanie poinformowany.
6.14.Jeżeli odrębna umowa między Dostawcą a Kupującym nie stanowi inaczej, powyższe zapisy stosuje się do postępowania w sprawie roszczeń Kupującego z rękojmi oraz gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
7.Odpowiedzialność.
7.1.Dostawca nie ponosi odpowiedzialności deliktowej i kontraktowej za straty pośrednie, w szczególności straty wynikowe, utratę zysków, straty z powodu przerwy w działalności gospodarczej, szkody pozaekonomiczne, bezpośrednie straty handlowe i inne rodzaje strat finansowych, w tym jakiekolwiek ewentualne roszczenia osób trzecich w jak najszerszym tego słowa znaczeniu, roszczenia odbiorców końcowych oraz personelu Kupującego.
7.2.Odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa Dostawcy ograniczona będzie do kwoty faktury (z wyłączeniem VAT) wystawionej w ramach danej Umowy. Jeżeli zostaną uzgodnione dostawy częściowe, odpowiedzialność Dostawcy ograniczona będzie do kwoty faktury (z wyłączeniem VAT) wystawionej za tę częściową dostawę, która jest związana ze zdarzeniem, które spowodowało szkodę. We wszystkich przypadkach maksymalna odpowiedzialność wynosić będzie EUR 300,000 (słownie: trzysta tysięcy euro 00/100) za każdą szkodę lub szereg szkód spowodowanych tą samą przyczyną.
7.3.Jeżeli Kupujący nie jest odbiorcą końcowym Wyrobów Dostawcy, Kupujący musi udostępnić przepisy (dotyczące bezpieczeństwa), przewodniki i instrukcje Dostawcy swoim odbiorcom
(końcowym) i poinformować ich, że muszą skrupulatnie stosować się do tych przepisów (dotyczących bezpieczeństwa), przewodników i instrukcji. Dostawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności w tym względzie.
7.4.Jeżeli Kupujący nie jest odbiorcą końcowym Wyrobów Dostawcy, Kupujący ponosi całkowitą odpowiedzialność za stosowanie się do aktualnych restrykcji, sankcji i wszelkich ograniczeń wynikających z obowiązującego prawa w zakresie przekazywania, udostępniania i sprzedaży Wyrobów Dostawcy dalszym odbiorcom.
7.5.Strony muszą poinformować siebie nawzajem bezzwłocznie w przypadku wystąpienia sytuacji Siły wyższej. W przypadku działania Siły wyższej Dostawca zawiesi realizację swoich zobowiązań na czas trwania Siły wyższej bez prawa Kupującego do jakiegokolwiek odszkodowania. Jeżeli działanie Siły wyższej będzie trwało dłużej niż 3 miesiące, każda strona może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez prawa do odszkodowania dla którejkolwiek ze stron.
7.6.Dostawca będzie odpowiedzialny wyłącznie za szkodę, którą może wyrządzić Kupującemu wyłączne umyślnie.
8.Zgodność z przepisami eksportowymi i sankcyjnymi.
8.1.Każda dostawa towarów i usług objęta Umową może podlegać regulacjom dotyczącym kontroli obrotu Towarów Strategicznych (uzbrojenia oraz towarów podwójnego zastosowania) oraz Sankcji.
Obrót krajowy wyrobem/technologią może wymagać posiadania koncesji na wytwarzanie i obrót wyrobami i technologiami o przeznaczeniu wojskowym i policyjnym.
8.2. Kupujący oświadcza i zapewnia, że on sam ani jego podmioty powiązane nie są objęci żadnymi Sankcjami, oraz że nie znajduje się na żadnych listach podmiotów objętych Sankcjami prowadzonych przez właściwe organy, w tym między innymi przez ONZ, UE, OFAC (Office of Foreign Assets Control) oraz inne.
8.3. Dostawca oraz Kupujący zobowiązuje się do przestrzegania wszelkich obowiązujących przepisów prawa dotyczących kontroli obrotu Towarami Strategicznymi, w tym przepisów krajowych oraz międzynarodowych.
8.4. Kupujący zobowiązuje się do dostarczenia Sprzedającemu pełnych i prawdziwych informacji dotyczących ostatecznego zastosowania, końcowego użytkownika oraz miejsca przeznaczenia Towarów Strategicznych.
8.5.Dostawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji informacji dostarczonych przez Kupującego oraz do odmowy realizacji Zamówienia, jeśli informacje te okażą się niekompletne, nieprawdziwe lub niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
8.6.Obrót zagraniczny wyrobem lub technologią o znaczeniu strategicznym wymaga zezwolenia od organu kontroli obrotu. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty, szkody, kary lub koszty w przypadku odmowy wydania zezwolenia na wywóz/transfer przez organ kontroli obrotu.
8.7. Kupujący zobowiązuje się do nieużytkowania Towarów Strategicznych w celach, które są zakazane przez przepisy prawa lub niezgodnie z deklaracją złożoną Sprzedającemu.
8.8. Kupujący zobowiązuje się, że nie reeksportuje/transferuje wyrobów/technologii przekazanej przez Sprzedającego bez jego wcześniejszej zgody lub zgody organów kontroli (jeżeli wymagane) oraz jeżeli zabronione jest to przez sankcje międzynarodowe lub embargo.
8.9. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia przepisów prawa dotyczących kontroli obrotu Towarami Strategicznymi oraz Sankcji wynikające z jego działań lub zaniechań.
8.10. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty, szkody, kary lub koszty wyrządzone Kupującemu lub jakiemukolwiek podmiotowi trzeciemu wynikające z nieprzestrzegania przez Kupującego obowiązujących przepisów prawa dotyczących kontroli obrotu Towarami Strategicznymi oraz międzynarodowymi Sankcjami.
8.11. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Sprzedającego o wszelkich okolicznościach, które mogą prowadzić do naruszenia przepisów dotyczących Sankcji.
9.Prawa własności intelektualnej.
9.1.Kupujący uznaje, że Dostawca oraz kontrahenci, od których pochodzą materiały lub urządzenia do wytworzenia Wyrobów, jak również kontrahenci, od których pochodzą urządzenia sprzedawane przez Dostawcę (wraz z Wyrobami lub osobno), są i pozostają wyłącznymi właścicielami wszelkich praw własności intelektualnej (w tym wszelkich roszczeń z tytułu istniejących praw własności intelektualnej) prawnie nabytych i związanych z Wyrobami, materiałami lub urządzeniami oraz projektami, procesami, prezentacjami, opiniami, rysunkami, drukowanymi materiałami, zdjęciami, plikami, stronami internetowymi, broszurami i katalogami Dostawcy i/lub kontrahenta. Obejmuje to w szczególności, wszelkie prawa autorskie, prawa patentowe, prawa do znaków towarowych i nazw handlowych, które są używane i/lub pojawiły się w trakcie trwania Umowy (lub Umów) i jej wykonywania.
9.2.Kupujący nie może zmieniać ani usuwać żadnych odniesień do praw własności intelektualnej Dostawcy i/lub osoby trzeciej do Wyrobów, materiałów i urządzeń oraz dokumentacji z nimi związanej.
9.3.Kupujący zapewnia, że instrukcje, wytyczne lub wskazania Kupującego (niezależnie od ich formy) przekazane Dostawcy na potrzeby realizacji Zamówienia i Umowy nie naruszają żadnych praw osób trzecich ani nie naruszają żadnego obowiązującego prawa, a w wypadku gdyby takie naruszenie nastąpiło, Kupujący zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód z tego tytułu wynikłych oraz do zwolnienia Dostawcy z wszelkiej odpowiedzialności z tytułu takich naruszeń, w szczególności zobowiązany jest pokryć Dostawcy wszelkie poniesione przez niego z tego tytułu szkody, a w razie potrzeby wziąć udział w toczącym się postępowaniu sądowym w miejsce lub obok Dostawcy.
9.4.Z zastrzeżeniem odrębnych uprawień z tytułu praw własności intelektualnej przysługujących kontrahentom Dostawcy (dostarczającym materiały i urządzenia do wytworzenia Wyrobów lub
sprzedawanych przez Dostawcę wraz z Wyrobami bądź osobno) oraz innym osobom trzecim, Dostawca będzie wyłącznie uprawniony do praw własności intelektualnej (praw autorskich oraz praw własności przemysłowej) do materiałów i produktów (Wyrobów) powstałych i/lub dostarczonych Kupującemu w wyniku wykonywania Umowy, w tym na podstawie instrukcji lub wytycznych Kupującego, w szczególności wszystkich projektów, dokumentacji technicznej, dokumentacji powykonawczej, dokumentacji podstawowej, raportów, oprogramowań na zasadzie posiadanej licencji lub innych dokumentów, które mogą zostać przygotowane, stworzone lub sporządzone przez Dostawcę lub w jego imieniu w związku z wykonywaniem Umowy („Utwory”).
9.5.W braku odmiennych wyraźnych ustaleń stron w odrębnej umowie, Umową nie zostaje udzielony Kupującemu przez Dostawcę żaden patent, prawo autorskie, licencja, zezwolenie na użycie znaku towarowego ani żadne inne prawo, zezwolenie lub zwolnienie dotyczące Wyrobów oraz dotyczących ich dokumentów przekazanych Kupującemu w ramach wykonywania Umowy.
9.6.Jeżeli osoba trzecia naruszy prawa własności intelektualnej Dostawcy, Kupujący bezzwłocznie powiadomi o tym Dostawcę telefonicznie i na piśmie. Na pierwsze żądanie Dostawcy, Kupujący przekaże Dostawcy całą posiadaną dokumentację i informacje dotyczące naruszenia praw własności intelektualnej Dostawcy i udzieli Dostawcy wszelkiej wymaganej pomocy. Dostawca nie musi zabezpieczać Kupującego przed roszczeniami dotyczącymi praw własności intelektualnej.
10.Poufność
10.1.Kupujący zobowiązuje się traktować jako ściśle poufne i nie ujawniać podmiotom trzecim, nie kopiować oraz nie wykorzystywać na własne potrzeby, jakichkolwiek Informacji Poufnych. Zobowiązanie do zachowania poufności, o którym mowa w OWS, ma zastosowanie niezależnie od tego, czy Informacje Poufne zostały oznaczone jako „poufne”, „zastrzeżone”, „tajne” czy w inny sposób. Informacje Poufne stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Dostawcy w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. z późn. zm. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
10.2.Obowiązek zachowania poufności dotyczy także członków organów zarządzających oraz nadzorczych Kupującego i jego spółek powiązanych oraz pracowników (w tym osób zatrudnionych na innej podstawie niż umowa o pracę) i doradców Kupującego (księgowi, doradcy podatkowi, prawnicy i inni), a także wszelkich innych osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych po stronie Kupującego w zawarcie oraz wykonanie Umowy. Kupujący zobowiązuje się powiadomić osoby, o których mowa w zdaniu poprzednim, oraz spółki powiązane o charakterze przekazanych im Informacji Poufnych oraz zobowiązać ich do zachowania poufności Informacji Poufnych w zakresie nie mniejszym niż określony w OWS, a za wykorzystanie Informacji Poufnych przez te osoby w sposób niezgodny z postanowieniami OWS, Kupujący będzie odpowiadać jak za własne działanie lub zaniechanie.
10.3.Kupujący nie może podawać do wiadomości osób trzecich, kopiować ani korzystać z informacji przekazanych przez Dostawcę w żadnym innym celu niż uprzednio i wyraźnie uzgodniony przez Strony oraz na każde żądanie Dostawcy obowiązany jest zwrócić wszystkie Informacje Poufne
wraz z nośnikami danych, na których one się znajdują, jak również natychmiast zniszczyć ich kopie oraz trwale usunie usunąć Informacje Poufne ze wszystkich własnych nośników.
10.4.Obowiązek zachowania poufności jest nieograniczony w czasie.
10.5.Ograniczenia w zakresie ujawniania i korzystania z Informacji Poufnych nie obowiązują w odniesieniu do informacji, co do których Kupujący wykaże, że: (1) były już powszechnie znane w momencie ich ujawniania Kupującemu; (2) obowiązek ich ujawnienia wyniknął z powszechnie obowiązujących przepisów prawa na żądanie organów administracji publicznej, sądów lub organów ścigania, przy czym Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Dostawcę o każdym tego rodzaju przypadku ujawnienia Informacji Poufnych ze wskazaniem zakresu dokonanego ujawnienia.
10.6.W przypadku naruszenia postanowień OWS w powyższym zakresie, Dostawcy przysługuje prawo do zastosowania wszelkich środków przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa w celu wyegzekwowania wykonania postanowień OWS lub zadośćuczynienia prawnie chronionym interesom Dostawcy.
11.Ochrona danych osobowych.
11.1.Akceptując niniejsze OWS, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez siebie dobrowolnie danych osobowych przez Dostawcę lub podmioty działające na jego zlecenie w związku z realizacją Umów sprzedaży Wyrobów oferowanych przez Dostawcę oraz w celach posprzedażnych (np. serwisowych, reklamacyjnych). Kupującemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z art. 6 ust. 1 lit. c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych. Dane przetwarzane są:
- w celu zawarcia lub wykonania umowy, której Kupujący jest stroną, - w celu jej rozliczenia oraz ewentualnej windykacji i dochodzenia roszczeń. - w celach posprzedażowych tj. serwisowych, reklamacyjnych. - celach marketingowych, tj. przesyłania przez RM informacji o nowych produktach, wydarzeniach branżowych oraz o działaniach promocyjnych RM.
11.2.Podstawą prawną przetwarzania Danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych osobowych)
11.3.Dane będą przetwarzane przez cały czas obowiązywania umowy a po jej wygaśnięciu/rozwiązaniu do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub do momentu wygaśnięcia prawnego obowiązku przechowywania danych (np. przechowywania dokumentów księgowych), a w przypadku uzasadnionego interesu administratora – do czasu istnienia tego interesu, bądź złożenia sprzeciwu przez Kupującego.
11.4.Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na polecenie Dostawcy m.in. dostawcom usług IT, podmiotom przetwarzającym Dane w celu windykacji należności,
weryfikacji finansowej kontrahenta, agencjom marketingowym. Dane mogą być również przekazane osobom trzecim w celach, o których mowa powyżej.
11.5.Kupujący ma prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
11.6.Kupujący ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
11.7.Kupujący ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, to jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11.8.Administrator nie przetwarza żadnych danych osobowych w celach automatycznego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w Ogólnym Rozporządzeniu dotyczącym ochrony danych osobowych.
11.9.Kupujący zobowiązany jest do ochrony danych pracowników Dostawcy przekazanych Kupującemu (np. w ramach transakcji koncesyjnych) zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
12. Postanowienia końcowe.
12.1.Niniejsze OWS stanowią integralną część wszelkich Umów zawieranych oraz realizowanych przez Dostawcę oraz obowiązują przez cały okres trwania współpracy handlowej, przy czym w przypadku, gdy Strony swoje prawa i obowiązki uzgodniły w formie odrębnej, pisemnej Umowy, w pierwszej kolejności zastosowanie znajdują postanowienia pisemnej Umowy, a postanowienia OWS mają wówczas zastosowanie w zakresie nieuregulowanym w Umowie. Odmienne uregulowania lub uzupełnienia OWS wymagają dla swej ważności formy pisemnej oraz w razie braku odmiennego zastrzeżenia odnoszą się wyłącznie do danej Umowy. W przypadku rozbieżności, przed postanowieniami OWS pierwszeństwo mają Oferta oraz Potwierdzenie Zamówienia. OWS, Oferta, Potwierdzenie Zamówienia oraz Umowa mają pierwszeństwo przed wszelkimi ogólnymi warunki umów (ogólnymi warunkami zakupów) obowiązującymi u Kupującego, które mają zastosowanie tylko uzupełniająco i w zakresie, w jakim nie są sprzeczne i dają pogodzić się z zapisami OWS, Oferty, Potwierdzenia Zamówienia oraz Umowy. W razie sprzeczności lub rozbieżności niemożliwych do usunięcia na zasadach określonych powyżej, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. Wszelkie postanowienia ogólnych warunków umów (ogólnych warunków zakupów) Kupującego określające rodzaj i zakres świadczeń Dostawcy oraz obciążające Dostawcę kary umowne mają zastosowanie tylko wówczas, gdy zostały wyraźnie zaakceptowane przez Dostawcę.
12.2.OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem Umowy na stronie internetowej www.radiotechnika.com.pl lub w formie pisemnej w siedzibie Dostawcy.
12.3.Niniejsze OWS są jedynym wzorcem umownym wiążącym strony w zakresie Umów dotyczących Wyrobów. Tym samym strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych i ustalonych przez Kupującego.
12.4.Informacje zamieszczone na stronie internetowej Dostawcy, w katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach - nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli opatrzone zostały ceną. Publikacje dotyczące Wyrobów oferowanych przez Dostawcę mają charakter wyłącznie informacyjny, natomiast wzorce i próbki prezentowane przez Dostawcę mają charakter poglądowy i wystawienniczy. Szczegółowe dane techniczne podawane w publikacjach mogą w każdym czasie ulec zmianie, w tym z uwagi na ciągłe zmiany zachodzące w branży technicznej.
12.5.Postanowienia niniejszych OWS stosuje się odpowiednio do Umowy także w przypadku jej zawarcia w drodze negocjacji, jeżeli strony w trakcie negocjacji nie postanowiły inaczej.
12.6.Strony oświadczają iż w przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszych OWS, z mocy prawa lub ostatecznego albo prawomocnego orzeczenia jakiegokolwiek organu administracyjnego lub sądu, zostaną uznane za nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia niniejszych OWS zachowują pełną moc i skuteczność.
12.7.Dostawca może zmieniać OWS wyłącznie w formie dokumentowej pod rygorem nieważności. Zmieniony OWS wchodzi w życie od dnia opublikowania go na stronie internetowej Dostawcy dla Zamówień złożonych od dnia wejścia w życie zmienionego OWS. Dla Zamówień złożonych przed tą datą, zastosowanie ma OWS obowiązujący w dacie złożenia takiego Zamówienia.
12.8.Dostawca może angażować osoby trzecie w ramach wykonywania Umowy. Może również przenieść prawa i obowiązki wynikające z Umowy na osoby trzecie. Kupujący nie może przenosić praw i obowiązków wynikających z Umowy na osoby trzecie.
12.9.Wszelkie spory wynikłe ze stosowania OWS lub realizacji Umów objętych niniejszymi warunkami Strony zobowiązują się rozstrzygać polubownie, z poszanowaniem słusznych interesów drugiej Strony.
12.10.W przypadku braku polubownego rozwiązania sporu wszelkie spory wynikające ze stosowania OWS lub Umów objętych niniejszymi warunkami rozstrzygać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Dostawcy.
12.11.Strony wybierają jako prawo właściwe dla Umów w całości prawo polskie.
12.12.W sprawach nieuregulowanych, zastosowanie mają wyłącznie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
12.13.Uzupełnienie, zmiana, rozwiązanie za zgodą obu stron, odstąpienie, wypowiedzenie Umów mogą być dokonane tylko w formie dokumentowej pod rygorem nieważności.
12.14.Co do zasady, w transakcjach sprzedaży Wyrobów RM nie wydaje dokumentu EUR1, który jest stosowanym w handlu międzynarodowym certyfikatem potwierdzającym pochodzenie towaru. Oznacza to, iż Kupujący nie może oczekiwać przedstawienia przez RM dokumentu EUR1, gdyż RM nie jest w stanie spełnić tego wymogu.
12.15.OWS obowiązują od 15.07.2024

Pobierz OWS pdf.

Dane firmy

Radiotechnika Marketing Sp. z o.o.
ul. Fabryczna 20, Pietrzykowice
55-080 Kąty Wrocławskie

NIP: 898-001-68-23
REGON: 930090316
KRS: 0000081342
Copryright © 2024 Radiotechnika Marketing

Design: Proformat

apartmentenvelopeprinterphone-handset